helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

2015-07-24

Publicerad 2015-07-24 20:00:52 i Allmänt,

Mittemellan-ånget... kanske en 4:a på skalan. Det vill säga uthärdligt. Igår fick jag en smärre panikattack då jag vart orolig för min sambo som kände sig hängig. Såg framför mig hur han dör i en hjärtinfarkt och då kom paniken. Idag mådde han bättre, och jag kunde släppa de tankarna, men tanken på att något skulle hända honom är exremt skrämmande. Sen är det barnen såklart. Herregud vad orolig jag är för dom. Är så rädd att dom ska drabbas av nått farligt :(
 
Och så var det mig själv. För tillfället är jag inne på hjärtat. Är oerhört rädd att jag har nått fel på hjärtat, och ännu mer rädd för att jag har ett aortaaneurysm. Har inte ont någonstans precis nu, och då är det ganska lugnt, men när jag var på badhuset idag stack det liksom till på vänster sida under revbenen, då vart jag livrädd och trodde att kroppspulsåderns kanske skulle brista.
 
Lyckades på något konstigt vis intala mig själv att symtomen inte stämmer in, och eftersom det inte var någon ihållande smärta så kunde jag bada vidare och vara ganska normal.
 
Senste tiden har jag mest haft "generell ångest". Alltså ingra direkta panikattacker, utan en ångest och oro som liksom gnager från morgon till kväll. Är rädd att något otäckt ska hända. Sukdom, olycka...vad som helst.
 
Får panik så fort telefonen ringer. Tänk om det hänt någon i min familj nått? Hatar att behöva vara så här jävla rädd för allting...

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2015-07-24 20:57:14

Känner och lider med dig.
Själv har jag ägnat halva dagen åt kontakt med sjukvården. Dels skynda på en psykologkontakt (behöver ju hjälp nu, inte om en vecka, suck). Fått utskrivet Sobril istället för atarax. Ingen erfarenhet av dem men känns skönt att ha i fall att. Telefonterrat regionens ögonmottagningar. Blir galen...
Känner så igen mig i känslan att nåt fruktansvärt ska hända..hela tiden en gnagande oro.

Postat av: Christina

Publicerad 2015-07-24 21:08:55

Tillägg. Vet inte om du ser min epostadress här via kommentarerna även om jag anger den i ett av fälten. Men hur som helst så finns jag på mailen (läser ofta) om du behöver en likasinnad att ventilera med. Jag skulle behöva det känner jag. Ingen i min omgivning som förstår.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela