helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

På väg åt det sämre...

Publicerad 2014-05-05 16:44:06 i Allmänt,

Har haft en helt okej tid men säg den lycka som varar... Sen några dagar tillbaka är ångesten på besök igen, och denna gång är det pga lite allt möjligt tror jag. Tog 2 st Sobril i helgen, då jag fick en panikattack eftersom jag har en knöl på foten som jag tror är cancer :( 
 
Försöker tänka på annat, men det är lättare sagt än gjort. Magen har varit ganska bra, men idag har jag ont. På ett nytt ställe. Liksom MITT i magen... magsäcken ? Cancer ?
 
Orkar inte... men jag håller mig borta från Sobrilen... igår var jag sååå nära att ta, men jag tänkte prova utan och jag somnade som en stock på kvällen. Utan tablett. Vaknade med en orolig känsla i kroppen i morse igen. Ångesten är kvar... legat och grott där hela dagen, och den vill inte släppa. Jag provar att använda mig av tipsen, uppgifterna jag fått av min terapeut, men det funkar föga. Har ingen ro i kroppen...sitter på helspänn hela tiden, och då är det omöjligt att slappna av och göra mina mindfulnessövningar. En positiv sak är att jag har tid hos henne i morgon förmiddag, och nu mår jag ju ganska dåligt. Har bara mått "bra" de gånger jag träffat henne förut, men nu kommer hon få träffa mig när jag mår piss... blir spännande att se om det blir någon skillnad.
 
Utåt sett har jag inga problem att vara glad och "vanlig". Så illa är det inte i detta skov. Ja för det är det jag kallar det. Det kommer ju i skov... sitter i ett par veckor, och sen om jag har tur kan jag få må helt okej några veckor...
 
Ångesten ligger runt 5-6 nu skulle jag säga.... fuck...

Kommentarer

Postat av: Bibbi

Publicerad 2014-05-06 09:46:20

Tänker på dig. Vet hur jobbigt det är...för just som man tycker att det börjar gå bra...så dyker den "fulingen" Herr Ångest upp och sätter sig på axeln med sitt fula hånflin i ansiktet.HATAR !!!!
Men bamsekramar till dig !

Postat av: Ida

Publicerad 2014-06-20 00:16:29

Hej!

Hittade din blogg (hör och häpna) genom googlande, mitt eviga googlande.... Ville bara finna lite "tröst" och kände igen mig i allt du skriver och bestämde mig därför att kommentera, jag hoppas att detta är ok?

Jag har precis som du hälsoångest (dödsångest?) och oroar mig för diverse dödliga sjukdomar. Jag hade också en cancer-period, men just nu (och det senaste året) har det framförallt varit hjärtat. Den senaste veckan blodpropp :( Jag känner verkligen det! Var på vc men han log lite åt mig och klämde och sa åt mig att ta ipren :(

Hoppas att allt är bra med dig och du nu har en bra period? Jag lider så oerhört med alla som lider av detta, det är ett H-E-L-V-E-T-E!!!!

Stor kram och en påminnelse om att det går att bli frisk (vi måste åtminstone försöka vara positiva, de säger ju att det går!).

/Ida

Postat av: Cornelia Tonéri

Publicerad 2014-06-26 20:38:56

Hej, hittade hit efter att ha googlat hypokondri. Anledningen hittar du i ett blogginlägg jag skrev för ett par månader sedan som jag fått otroligt mycket feedback på både från människor jag känner och inte känner. Jag har insett att man inte vågar prata om detta men att såååå många går omkring med denna ångest. Jag önskar dig vägång framöver och läs gärna om du vill:
http://corneliatoneri.blogspot.se/2014/04/nar-livet-vander.html

Postat av: Anna

Publicerad 2015-05-11 13:50:41

Känner verkligen igen mig i det du skriver. Skulle kunnat vara min egen blogg..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela