helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

Tyst från mig

Publicerad 2014-03-31 22:40:49 i Allmänt,

Ja då ska ni veta att det är POSITIVT. För när jag inte bloggar på denna blogg så har inte ångesten övertaget. Har mått helt okej i några dagar nu. Fattar inte. Händer detta mig? Hallå ångest...var är du? Saknar dig INTE så fortsätt att hålla dig borta. 
 
Och det är så himla enkelt. Svaret alltså. på varför jag inte har olidlig ångest dagarna i ända. Jag har inga tydliga fysiska symtom. Cancer i magen då? Jo, det tror jag fortfarande att jag har, men just nu har symtomen lugnat sig, och då kan jag i alla fall tänka på att det liksom tagit en paus i kroppen, och det gör att jag kan släppa tankarna emallanåt. Det är STORT för mig. Att få några timmar om dagen då jag INTE tänker på att jag troligen har cancer.
 
Mina sämsta dagar (som tyvärr är mycket fler än mina bra) då följer cancertankarna med mig dygnet runt. 
 
Nu hoppas jag att detta kommer hålla i sig. Så kan kan andas. Så jag kan få LEVA ett tag. LEVA utan tabletter, utan ångest från helvetet!!
 
Men jag återkommer... har ju kommit med i den där internetstudien som jag tänkte berätta mer om. KBT på egen hand typ. Via internet och i bokform. Självhjälp. Hmmm...är lite skeptisk, men jag ska ge det en chans. Skriver mer om det en annan dag. Nu ska jag njuta av min låga ångestnivå så länge det håller i sig...
 
Ångest 1-2 senaste dagarna :)

Kommentarer

Postat av: Bibbi

Publicerad 2014-04-01 09:40:43

Undrar en sak Maria...dina tankar på cancer...har de ökat på sen din syster fick cancer...eller hade du dem redan innan ? Kram från mig till dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela