helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

2014-03-22

Publicerad 2014-03-22 12:59:12 i Allmänt,

Har inte haft några panikattacker de senaste dagarna, bara en känsla av ganska stark ångest från det att jag vakar tills jag går och lägger mig. Ångesten är min vardag liksom. Tror nästan jag börjar vänja mig, fastän det är jävulskt jobbigt. Vaknar på morgonen och funderar hur långt min cancer är gången. Har det i huvudet HELA dagen, men ändå har jag inga problem att somna, så nätterna är egentligen bäst, för då sover jag och peppar peppar hittills har jag INTE drömt om död och sjukdom. 
 
Jag försöker göra mina mindfulness-övningar, men jag kan aldrig släppa tanken på tarmcancer. Aldrig. Inte ens för en sekund.  Idag när jag vaknade försökte ag intla mig själv att "idag ska jag må bra". Men jag känner hur jag ljuger för mig själv. HUR ska jag kunna må bra? Jag har ju en dödlig sjukdom.
 
Och JA, mina fysiska symtom finns kvar. Har ingen smärta, men en obehagskänsla i högra sidan. Känns fortfarande som något "tar emot" i magen. 
 
Enda gången ag överhuvudtaget kan vara någorlunda ångestfri äe ju när jag är symtomfri. Men det händer aldrig nuförtiden. Alltid är det något. Och när jag kollar tillbaka i bloggen så kan jag sälv se att jag haft massa olika symtom, men detta med magen är det långvarigaste. Och det TYDLIGASTE. Alltså CANCER !!
 
Fuck

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela