helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

Varit på VC idag

Publicerad 2014-01-31 20:08:46 i Allmänt,

Mådde ju någorlunda okej i morse, men ganska snabbt kom ångesten som ett brev på posten och tog tag i mig. Blev 2 x 5 mg Sobril för att klara av att jobba. Kände att nu orkar jag inte längre. Jag ringde VC och ville boka en tid, men som vanligt fanns det inga tider att få samma dag, men jag hade lite tur för hon som jag pratade känner mig pyttelitegranna, och vet om lite av mina problem, och jag sa till henne att jag gör vad som helst, bara jag får träffa en läkare, för jag står inte ut längre !!! 
 
Då plötsligt "hittade hon" en tid 14.30 hos en läkare som jag skulle få träffa !!! WOW !!!!
 
Sambon skjutsade dit mig, och jag fick träffa samma läkare som höjde min medicindos förra gången. Denna gång gillade jag honom bättre. Det kändes som han tog mig på allvar, och ville vara till hjälp. Jag berättade om min "klumpkänsla" under höger revben, och han klämde och kände, tryckte, knackade och lyssnade. Fin puls, bra ljud, och levern kändes normal, INTE förstorad. Puuuew !!! Sicken lättnad. 
 
Pga min oro tyckte han att jag ändå skulle kolla mina levervärden. Han gick in i min journal och trots att jag lämnat flera blodprov tidigare så har aldrig någon gjort leverprover !!! Så jag ska in på måndagmorgon.... känns sådär... bra att göra det, men fan i helvetes jävla skit om dom visar nått !!! Tänk om proverna visar att jag har levercancer.... eller nån annan farlig sjukdom.... HELVETE !!!
 
Har inte haft någon matlust på hela dagen. Har inte ätit nått, förrän nu (20.00 på kvällen). Lagade mat till familjen, och när jag väl började äta var det gott, men suget fanns aldrig :( Hade lika gärna klarat mig utan mat... men det vågar jag inte.
 
Tog en till Sobril 5 g förut... ser fram emot en lugn kväll...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela