helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

Nytt försök idag igen då !

Publicerad 2014-01-31 07:28:13 i Allmänt,

Tänkte må bra IDAG... som alla andra dagar. Ska försöka lyckas för en gång skull. I förrgår tog jag ju 3 x 25 mg Atarax, och jag gissar att det var anledningen till min enorma trötthet igår. Jag var som en zombie, och låg mest och sov och vila hela dagen. Fastän jag vet att trötthet KAN vara en biverkning av Ataraxen fick jag ångest och rädsla över min trötthet. Cancern som gör mig så trött !!! 
 
Pallar inte med tröttheten en dag till, så jag tog ingen Atarax igår istället 2 x 5 mg Sobril.
 
Vad jag har förstått så är 5 mg Sobril ytterst låg dos. Har ju ändå tagit 1-2 tabletter nästan varje dag senaste veckan, och börjar bli orolig för att bli fast... men jag hoppas och tror att det inte ska gå så snabbt + att jag har så låg styrka på dom små pillrena.
 
Dum i huvet som jag är så åt jag massa mackor, och sen choklad sent igår kväll. Jag var inte hungrig, men så jäkla rädd över min viktminskning. Tänkte att OM jag ändå går ner i vikt fastän jag trycker i mig massa skit då ÄR jag verkligen dödssjuk. Vägde mig i morse... + 1 kg. Puuuew.
 
Helt sinnessjukt egentligen. Jag som år efter år kämpar med min övervikt, blev nu glad när jag gått upp. Ska dock ta tag i min viktminskning igen genom att följa viktväktarna. Lyckades bra förra året och minskade drygt 10 kg. Sen har jag stått still men tänkte gå ner 10 till detta år.
 
Men vad fasen jag rör ju mig inte. Jag vågar inte motionera. Tänk om jag dör när jag är ute och går? Vi som bor på landet, ingen skulle hitta mig om jag gick i skogen här ensam. Och tänk om det sliter så på mitt hjärta av min dåliga kondition att jag bara kolapsar?! Jävla onda spiral.
 
Peppar peppar så känns det yttepytte lite bättre idag. Men så är klockan inte ens halv åtta på morgonen heller. Ska snart in och jobba. Blääää... VILL INTE MÅ DÅLIGT !!!! Har fortfarande klumpkänslan i höger sida. FÖRSVINN !!!! Om det skulle försvinna skulle min ångest också göra det. För den här gången i alla fall.
 
Ångest ca 3 (än så länge)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela