helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

2014-02-25

Publicerad 2014-02-25 14:39:24 i Allmänt,

Hej ni få människor som läser detta. Jag är SJUK !! Alltså jag är PÅ RIKTIGT sjuk !! Jag har influensa eller nått liknande. Är inne på 5:e dagen med feber och hosta, och idag hoppas jag att det vänt för jag känner mig ytte-pytte lite piggare. Var på VC igår men lungorna lät bra trots att det hugger som knivar i bröstet när jag hostar, och CRP var <8 så det är alltså virus = finns inge motemedel utan måste väntas ut.
 
Ångesten då? Njae, den är det ganska lugnt med. Kanske för att jag har en "vanlig" sjukdom just nu. Klart jag är orolig, men än så länge är jag inom gränsen för vad som är normalt. Skulle febern dock hålla i sig längre än 6 dagar, DÅ kommer jag bli rädd. Typiskt för influensa är att man har feber 4-5 dagar, men kan känna sig trött och sliten upp till 2 veckor efteråt, så jag hoppas at jag följer den ramen.
 
Tråkigt nog var jag tvungen att avboka min tid hos min KBT-terapeut som jag hade igår. Men jag pallade inte gå dit eftersom febern låg på 39 grader. Har fått en ny tid. 13 mars... långt dit :( Men men, den som väntar på nått gott...

Kommentarer

Postat av: Bibbi

Publicerad 2014-02-27 10:31:39

En dag i taget...sakta men säkert...så kommer du att bli bättre. Skickar kramar och tankar till dig finaste....

Postat av: Malin

Publicerad 2014-03-03 11:36:11

Hej, hittade din blogg genom terapisnack.com. Hoppas det är ok att följa dig. Min syster lider av svår hälsoångest tillsammans med en del andra diagnoser. Känns skönt att läsa om att hon inte är ensam i detta helvete. Önskar dig lycka till med ditt arbete hos terapeuten. Du kommer lyckas!!

Svar: Hej, ja men självklart får du följa mig. Mest tråkigheter i denna blogg men det är skönt att skriva av sig och framförallt se att det finns andra i samma situation. Kram till dig <3
M C

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela