helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

2014-02-08

Publicerad 2014-02-09 15:08:23 i Allmänt,

Jag mår ganska okej. Hallå fattar ni? I torsdagskväll redan kände jag att jag "var på väg åt rätt håll". Konstigt hur man kan känna så. Känner mig bättre i magen *puuew* och ångesten har varit väldigt väldrigt lindrig för ovanlighetens skull. Men såg det inte ut så här sist också? Var skitdålig ca 2 veckor, innan det vände till det bättre.
 
Jag orkar inte må dåligt längre. I morgon ska jag äntligen träffa en KBT-terapeut. Håll tummarna att det kommer gå bra. Sen har jag anmält mig till en studie ang. självhjälp mot hälsoångest. Blev uppringd i fredags och fick prata med en oerhört trevlig och förstående karl (psykolog), som ställde över 100 frågor. Nu är det inte ens säkert att jag kommer med i studien, men jag hoppas verkligen det, och jag skulle få svar oavsett inom ett par veckor.
 
Jag griper liksom efter allt just nu. Jag har börjat äta sundare (matlusten är tillbaka!!) och nu jäklar måste jag få fason på min psykiska hälsa. Ja BÅDE fysiska och PSYKISKA. Är fortfarande övertygad om att jag har cancer, men ångesten och paniken tar inte över just nu. Jag KAN faktiskt fokusera på annat. Ta hand om min familj, laga mat, jobba m.m. 
 
Men oron finns naturligtvis. Nu blir det lite ångest för ångesten... hur länge ska jag få må bra? När kommer nästa period? Uscha... ja det lär ju komma när jag får ett nytt fysiskt symtom... som vanligt.
 
Men som sagt, för tillfället mår jag okej. Inte toppen, men hyfsat, och det räcker gott åt mig. I alla fall för stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela