helvetesangest.blogg.se

Livet är perfekt... Om det inte vore för att jag lider av extrem ångest och panikångest som fullkomligt förstör mig... :'( Varför jag?? Whyyyyyyy????

2014-02-05

Publicerad 2014-02-05 16:50:07 i Allmänt,

Har inte orkat skriva. Det beror inte på att jag har mått bra, utan snarare tvärtom. Bläää, känner mig alldeles ur form. Jag fick ju i alla fall provsvaren över telefon, och dom var normala.Jahapp...trodde jag skulle bli lugn och må bättre, men icke. Leverproverna var utan anmärkning, och alla "vanliga" blodprover är bra. Ändå är jag helt övertygad om att jag är sjuk. Tarmcancer visar ju sig inte på sånna prov. Och gastroskopi/koloskopi vågar jag inte. Då får man ju svart på vitt att det sitter en tumör där :(
 
Tog inga Sobril varken igår eller förrgår. Men idag, alldeles nyss tog jag 5 mg. Jag har sån sjukt orolig känsla i kroppen. Usch och fy. Allt känns jobbigt. Jag MÅSTE verkligen handla, men jag tar mig inte till affärn. Visst, jag har bil, jag har pengar, jag har tid. Men jag orkar inte. Rent fysiskt är jag inte speciellt trött. Känner mig mer på helspänn, "upp i varv", men i hjärnan. Orkar inte tänka.
 
Allt som jag tyckt varit lättsamt och roligt förut, känns bara jobbigt och tråkigt. Vill inte handla, vill inte laga mat, vill inte städa, vill inte fixa iordning mig. Skulle helst av allt bara vilja lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet.
 
Ganska nyss så renoverade jag hemma, men bara tanken på att ens byta en gardin får mig att må dåligt. 
Jag mejlade faktiskt en privat psykiatriklinik idag. Tänkte att om man betalar för sig kanske man kan få en tid snabbt. Primärvården är ju världens segaste. Men jag har inte fått nått svar... så jag lär väl få härda ut till måndag. Inte för att jag vet vad jag egentligen förväntar mig av besöket då, men jag känenr ju hela tiden att jag orkar inte må så här mer, jag måste få hjälp.
 
Idag har jag huvudvärk också. Tog 2 Treo. Men dom har inte hjälpt. Ska snart iväg och skjutsa barnen på träningar. Bara att bita ihop och se glad ut. Jag busar och skojar med barnen, så dom inte ska misstänka nått. I deras ögon är jag tack och lov fortfarande en glad och fjantig morsa som gör pinsamma saker. 
 
Jag vill leva !!! Jag vill må bra !!! Jag HAR ju ett bra liv... så VARFÖR mår jag piss å helvete ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela